Nyheter

Bland de bästa i Sverige på företagskultur

Igår hölls The Magnet Employer Branding Awards i Stockholm. Tävlingen hyllar de företag som är mest innovativa och effektiva i sin arbetsgivarkommunikation och har tydliga strategier som lyckas involvera och engagera medarbetarna.

RO-Gruppen var bland de fem nominerade i tävlingskategorin Kultur och Engagemang.

– Trots att vi inte vann denna gången är jag både glad och stolt över att vi placerar oss bland alla dessa otroligt fina bidrag. Inte minst eftersom FENA är resultatet av våra medarbetares tankar om vilka vi är – det är inte något som beslutats av en ledningsgrupp. Det bidrar till att alla känner att det är på riktigt och gör våra medarbetare till varumärkets främsta ambassadörer. Alla på RO-Gruppen är otroligt engagerade i arbetet med att vi ska ha en glädjefylld och trygg arbetsplats att gå till varje dag säger Maria Sigfridson, chef People & Culture på RO-Gruppen.

Om vårt tävlingsbidrag ”FENA”

”Vår kultur är grunden till vår framgång. Vi vet att ett bra företag att arbeta på också är ett bra företag att arbeta med. Om vi erbjuder en attraktiv, trygg och utvecklande arbetsplats kan vi behålla, utveckla och attrahera de bästa i branschen. Det är den allra viktigaste förutsättningen för att vi ska kunna ge våra kunder den allra bästa projektorganisationen, fina resultat och samtidigt fortsätta bygga företaget vidare.

Därför har vi alltid kulturen i fokus. Tillsammans med alla våra medarbetare har vi satt ord på vilka vi är och vad vi står för – resultatet är vår värdegrund FENA.

FENA står för förtroende, engagemang, nytänkande och arbetsglädje.

Det är fundamentet i vårt arbete och guidar oss i det dagliga arbetet – både internt och externt. Genom att applicera FENA i allt vi gör; våra kulturbyggande aktiviteter, i medarbetarsamtal och kompetensutveckling och i företagets övergripande mål och strategier för vi ut vår kultur till alla medarbetare oavsett roll.”

– Vår framgång vilar på en företagskultur som värdesätter och utvecklar våra medarbetare. Det skapar en arbetsmiljö där nytänkande, engagemang och samarbete blomstrar, vilket leder till fina projektresultat för våra kunder och långsiktig tillväxt för vårt företag säger Leif Ahlberg, VD på RO-Gruppen.

Om The Magnet Employer Branding Awards

2024 är sjätte året tävlingen arrangeras. Syftet med The Magnet Awards är att uppmärksamma arbetsgivarkommunikation som inte bara berör, utan som också går utöver det förväntade och skapar mätbara resultat. Tävlingen hyllar de mest innovativa och effektiva kommunikationslösningarna och strategierna som lyckas sammanföra människor och kulturer, även under utmanande förhållanden. Kategorier i tävlingen var bland annat Kultur och Engagemang, Strategi, Kampanj, Kreativitet, Tech och Årets jobbannons.

Hieronymus Rony Lutz, copywriter och medgrundare av The Magnet Awards, understryker tävlingens mål:

– Vi vill premiera de arbetsgivare och byråer som lyckas beröra på djupet, utmana normer och visa på verklig affärsnytta.