Produktnyheter, ny kunskap, inspirerande möten. Tre viktiga skäl till besök som branschaktörerna Signalisten, Bravida och Grohe framhåller när de berättar om hur de ser på Nordbygg 2018.

Allmännyttiga bostadsbolaget Signalisten i Solna strävar ständigt efter att minska energiförbrukningen samtidigt som kunderna ska få samma eller en förbättrad boendekomfort. Lösningar som kan bidra till det är något som Anders Carlsson, energi- och miljöcontroller på Signalisten kommer att titta efter på Nordbygg 2018.

– På Nordbygg kan jag hitta nya produkter och känna på dem i verkligheten och träffa personerna som står bakom. Vi har hittat flera viktiga leverantörer på Nordbygg genom åren, säger Anders som har varit Nordbygg trogen i många år.

ab nordbygg

Särskilt intressant, menar Anders, är området digitalisering i förvaltning och drift. På Nordbygg 2018 räknar han med att det kommer att vara många utställare med det fokuset på plats. En annan viktig del av mässan är att träffa branschfolk, till exempel andra beställare och lära av deras erfarenheter

– Nordbygg är viktig för min yrkesroll helt enkelt, konstaterar Anders.

Med fokus på det goda mötet
Installationsjätten Bravida ser Nordbygg som en bra plattform för att komma i närkontakt med den svenska och nordiska marknaden. Med en 168 kvadratmeter stor monter ska Bravida bli en naturlig mötesplats för kunder, medarbetare och andra mässbesökare.

– Vi finns på mässan för att bygga och stärka relationer. Därför ligger fokus på att skapa utrymme för alla möjliga sorters möten: spontana, enskilda och möten i grupp. Alla ska känna sig välkomna oavsett om man är leverantör, kund, anställd, student eller annan utställare, förklarar Mats Björkman, marknadschef för Bravidas division Stockholm.

För att även visa på företagets storlek och bredd är personer från hela den svenska verksamheten med och formar deltagandet.

– Vi är det största bolaget i vår bransch med många olika kompetenser. Det vill vi visa upp under mässan, säger Mats Björkman.

Fysiska intrycket viktigt
Grohe fortsätter sin satsning på den nordiska marknaden och väljer även 2018 att möta sina kunder på Nordbygg. Den enkla förklaringen är att det fysiska intrycket är viktigt och Nordbygg är platsen där installatörerna är för att se, ta på och testa.

Erfarenheterna från Nordbygg 2016 är enbart goda och minnet av ett enormt tryck i montern alla mässans dagar lever kvar. Därför är också förväntningarna på 2018 års mässa höga.

Foto: Bosse Lind
Redaktionen